التسميات

الجمعة، ١٥ فبراير ٢٠٠٨

أسبوع الفتيات ... الجزء الثاني!

اليوم التاني ابتدي علي صوت مصطفي النجار ، لاني لقيته متصل قبل صلاة الجمعه وبيقوللي وانا راجع اشجن موبايلي علي حسابي وبعدين دكتور اشرف هبقي يديني الفلوس (ولحد دلوقتي مدانيش الفلوس :( ) ... وقالي اكلم البنات كلهم واقولهم ان في اجتماع النهارده الساعه تلاته ونص وأأكد عليهم ييجو ...

رحت صليت واشريت الكارت وشحنت الموبايل وطلعت عالشقه القديمه ومسكت ورقة الاسامي وابتديت الاتصال

قدامي ورقه فيها ستين بنت بارقام تيليفوناتهم ... ومفروض اني اكلم ستين عقليه من عقليات حواء الجهنميه ... وهتعرفوا ليه جهنميه لما احكيلكم علي اللي حصل معايا :)

أول بنت كلمتها كانت حاتطه كول تون فظيع ... أغنيه حسين الجاسمي ... وبحبك وحشتيني ... وكان شيء متوقع انها متردش اول مره واني اسمع الاغنيه كلها ... بس اللي متوقعتهوش اني ادني اتصل خمس مرات ... وبرضو متردش :)

وبدأ الفقر الليكوريكي ... لان تاني واحده مردتش ... وتالت واحده النمره غلط ... ورابع واحده مغلق ... وخامس واحده الحمد لله ردت ... ودي كان واحده من اللي جايين تبعي ومعاهم رقمي !

ونقول ألو :السلام عليكم ازيك يا ........
........... : وعليكم السلام الحمد لله ازيك انت يا محمد ... انا مش مصدقه نفسي مش عاويدك يعني انك بتضحي بدقيقه من رصيدك وتعبر حد
أنا : يللا بقي متتعودوش علي كده ... المهم في اجتماع الساعه
تلاته ونص في مكتب الدكتور اشرف ضروري لازم تيجي
......... : لا لا مستحيل انا بابا واخواتي مسافرين وانا لازم اقعد مع ماما
أنا : وفيها ايه يعني لو سبتي ماما ورجعتي متقلقيش محدش هيخطفها
......... : لا برضو مينفعش
ويهديكي يرضيكي يولع فيكي برضو مفيش فايده ، لا والعجيب انها في الاخر لقيتها حاضره الاجتماع :))

واستكملنا الاتصالات بعد حوالي عشر بنات ولا واحده منهم قالت انها جايه وهتحضر الاجتماع ...

ونقول الو : السلام عليكم (س) معايا
س : ايون مين معايا حضرتك
انا : انا محمد نبيل من مكتب دكتور اشرف ومكلف اني ابلغكم بان في اجتماع النهارده الساعه تلاته ونص
س : ايون يعني انت جبت رقمي منين
انا : المفروض اني معايا ارقام اللجنه المنظمه كلها عشان ابلغهم بالاجتماع
س : برضو مقلتليش يعني رقمي جالك ازاي
انا : (اللهم طولك ياروح-في سري طبعا-) اكيد انتي اديتيه لدكتور اشرف وانا اخدته مع الارقام الباقيه من دكتور اشرف
س: بس انا مديتهوش لدكتور اشرف !
انا : يبقي اكيد حد من صحباتك اداهوله :(
س: يمكن ... المهم انت قلت انت كنت متصل ليه ؟
انا : عشان اقول ان في اجتماع الساعه تلاته ونص النهارده
س : لا لا انا مش جايه :) وهبقي اعرف اللي حصل في الاجتماع من (ص) زميلتي
انا : طيب انا اسف للازعاج وقفلت فوشها الخط

البنات دول حاجه غريبه يا اخي ... يعني طالما هيا عارفه ان في واحده زميلتها قالتلها علي موضوع اللجنه المنظمه وعارفه انها متنيله مشتركه في اسبوع الفتيات وشافت رقمي اللي هوا مفروض رقم غريب ولو هيا مكنتش عاوزه ترد كانت مردتش زي غيرها ، ليه بقي تتعب قلبي وتجيبلي الضغط ... اللهم صبرني يارب :(

المهم بلغت كل الناس وروحت البيت اتغديت ونزلت الجامعه يوم الجمعه وخدت معايا الايديهات اللي كان مفروض تتقطع وخدت قطر معايا عشان اقطع الايديهات ولو لزم الامر اقطع راس اي واحده تحاول تستعرض ذكائها المتناهي وعقليتها الجهنميه من بنات حوا :)

دخلت المكتب وملقتش غير صلصه ويوبي وقعدت اقطع في الايديهات

وشويه ودخلت بنت اول مره اشوفها فحياتي بس كنت بشبه عليها ، المهم قعدت علي كرسي جنبي وعرضت عليا المساعده ...

وطبعا انا مصدقت

واديتها الايديهات اللي انا مقطعها عشان تغلفها في الكوفرات البلاستك

وهيا والله قامت بالواجب وزياده وكانت عاوزه تاخد مني القطر كمان وتقطع هيا

يا سلام صحيح موش كل بنات حوا عاوزين تقطيع رقابيهم ... بس برضو علي راي جدو ليكو الكبير

(يا مآمن للبنات يا مآمن للميه في الشلالات )

وبدأ الاجتماع واتفاجئنا باول ألوان العنصريه ، لاننا لقينا ان د\اشرف بيقول احنا هنقعد مع البنات الاول وبعدين نقعد معاكم !

واستمر الاجتماع لمده ساعتين ونصف واحنا نكتفي بالمشاهده من بره لبره واي حد يفكر يدخل علي الدكاتره والبنات (يطرد شر طرده)

ومكنش قدامنا غير الانتظار ...

المهم الولاد طبعا كلهم قاعدين يغلوا بره وهاتك يا جر شكل فبعض

والطرابيزه اللي بره اتكسرت

والناس راحت مشاويرها وجت

واللي راح اتغدي ورجع

والتلج داب داب فكاس اللمون بقاله ساعات وايييييييييييييييه

لحد مالاجتماع خلص الحمد لله

وجه معاد الاجتماع بتاعنا اللي لم يستغرق سوى
عشرين دقيقه فقط لاغير!

خلص الاجتماع ورحنا نتغدى الساعه سبعه بالليل في المطعم المركزي ... وما ادراكم ما المطعم المركزي في اليوم ده

(ماسورة بنات وانفجرت ومحدش عارف يلمها ... لا بلديه ولا مطافي ولا اسعاف ... حتي الداخليه منهم بتخاف :) )

واقول ايه بس يا جدعان ... بنات اشكال وألوان ... احمينا من الفتنه يارحمن ... قولوا آمين !

واتغديت وطلعت بسرعه من المطعم انا وصلصه ووقفنا بره ، وطبعا صلصه زي منتو عارفين لسه عنده عشر سنين ووجوده فمكان زي ده خطر داهم يهدد صحته ومستقبله بشكل عام

وساعة محنا كنا واقفين لقينا واحده جايا ناحيتنا ... والله يخربيت اللي اخترع الكعب العالي ... قولوا برضو آمين !

المهم جت وسألتنا في الرياضيه بنات عشان وفد المنصوره عاوز يروح هناك ... ولان صلصه مبيسكتش علي نفسه قال أنا عارف واتبرع وقال انا هروح معاهم ... تخيلوا صلصه في اتوبيس وفد بنات المنصوره ... طبعا انا خفت عالواد وقلت مش ممكن يروح

بس هوا كان مصمصم قوي ... قلتله خلاص روح انت لوحدك

بس الحمد لله ربنا ستر لاني عرفت ان الود كان متسكن واللي كان في الاتوبيس هما المشرفين الرجاله والحمد لله صلصه بخير ولايزال يقدس الحياه الزوجيه ويشارك في الاثاث :)

طبعا انا دلوقتي بقيت لوحدي في مدينة الطالبات والمفروض اني بدور علي يسري ... بس ويفيد بايه تدور علي ولد في وسط صحرا كلها بنات ... المهم بالصدفه كنت طالع لقيت يسري واقف مع خمس بنات ... اتنرفزت والدم غلي فعروقي ... وقلت ازاي اسيبه في الموقف ده لوحده ... لايونكن أبدا :)

رحت واتعرفت علي الي كانوا معاه وطلعوا من اللجنه المنظمه معانا ... وخدت يسري ومشيت بعيد عن المكان الموبوء ده لان دكتور اشرف لقيته باعتلي ورقه مع حد وبيقوللي اعمل الايديهات دي وتكون جاهزه بكره الساعه سبعه صباحا

المهم رحنا وعملنا الايدهات مع ان مكنش في مكاتب كمبيوتر فاتحه لان زي منتو عافين النهارده كان الجمعه

وجدير بالذكر اني لازم اقدم شكري وعرفاني
للكارته ميزو ... مازدا واحد ... عربيتنا الحبوبه
اللي كانت منوره شوارع القوميه واستقلتنا في كل مشاورنا يوميها

واتصلنا بدكتور اشرف يوميها عشان مكنش في كوفرات

قاللنا تعالولي دلوقتي حالا قدام التوحيد ... وركب معانا

الكارته ميزو ... مازدا واحد ... عربيتنا الحبوبه

واشترينا شوية طلبات عشان الوزرا ورحنا قاعة المؤتمرات

وطبعا الكارته ميزو ... مازدا واحد ... عربيتنا المحبوبه

كانت منوره وسط المارسيدس والبي ام دابلوا وكانت مليا مكانها بشكل محدش فيكم يتخيله

ورجعنا مكتب دكتور اشرف الساعه 11ليلا وهوا كان ادانا المفتاح وقاللنا لازم تخلصو الايديهات ناو ...

وخلصنا الايديهات وروحنا ميتين من التعب الساعه 11ونص وانتهي تاني يوم من اسبوع الفتيات اللي ابتدي بذكاء حوائي منقطع النظير وتفرقه عنصريه نوعيه متطرفه وشحططه منا بعدها شحططه ومش عاوز انسي اقدم خالص الشكر لتاني مره

للكارته ميزو ... مازدا واحد ... عربيتنا الحبوبه :)

يتبع باذن الله :)

ليست هناك تعليقات:

مش مهم اللي فات - سيبوني احلم باللي جاي