التسميات

الخميس، 26 يونيو، 2008

ليكوريكا في قاهرة المعز ... واااااااااااااااااااااء





في البدايه كده يا جماعه

وعشان نحط النقط تحت الحروف قبل مندبح الخروووووووف

انا ...

واعوذ بالله من كلمه انا

ايووووووووون

I (انجليزي)

Je (فرنساوي)

Io (ايطالي)

انا (عربي)


بكررررررررررررررررررررررررررررررره

قاهرة المعز

ايون اكررررر

(انا بكره قاهرة المعز دي)

ولو ينقلوا النيل منها انا مستعد اخلي (زيكا) عاصمة مصر من بكره

بتقولولي ايه يا ليكو يبني ... احنا سايبينك البوست اللي فات عاقل ... وكنت هادي وراسي وبتقدس الحياه الزوجيه ؟!

ايه اللي جرالك يبني ... ايه قاهرة المعز عملتلك ايه بس ؟

اااااااااااااااه قولتولي عملتلي ايه قاهرة المعز

اه ياااااااااااني عاللي عملتهولي قاهرة المعز

وااااااااااااااء من اللي عملتهولي قاهرة المعز:(((

لا لا يا ليكو ... مفيش رجاله بتعيط

لا لا متقلقوش ده تمويه عشان بس (اصعب عليكم) :))

ها ياض يا ليكو ... قولنا كايرو عملتلك ايه ... يكونش (خلعتك) يا مدهول

خلعتني .... لأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأااااااه

صحيح انا بقدس الحياه الزوجيه لكن كاييييييييييروا كل الي بيني وبينها

(علاقة المواطن بعاصمة بلده)

يعني لا بصيف فيها

ولا بتفسح فيها

ولا اي في اي ارتباط بيننا ...

هيا (صداقه بريئه) وبس

وبعدين كايرو مرتبطه بال(معز) من زمان اوي

يرضيكم اتجوز واحده متجوزه ؟ ... ده حتي حرام يا رجاله


امال ايه بس يا ليكو ... قلقتنا عليك :(((


منا مش عارف ابدأ منين ...

من الشوارع الفاااااااااااااااااضيه اللي بقت فيها

ولا الخضره الي فكل مكان

ولا النظافه بتاعة الشوارع

ولا الهدوووووووووووووووووووووووووووووء التام

ولا من المواااااااااااااصلات الزئام

ولا من الهوا المترّب

اقول ايه ولا ايه ولا ايه ؟


طب عشان بس تعذروني هسيبني من الكلام الكتير اللي فوق ده


وهحكيلكم عن النهارده ... وهوا يوم مشابه لكل ايامي مع قاهرة المعز

المشهد الاول والثاني والثالث والأخير ... (انزل بالتتر يا ليكو)


-*-الفقر الليكوريكي-*-


كل الناس بتركب مترو ... (اللي دايما فاااضي)

وكل الناس بتشتري التذاكر الصفرا دي

وكل الناس بتحطها في المكنه وتعدي

لكن لان كايرو حاتطاني في دماغها ... فانا احط التذكره وتطلعلي من الناحيه التانيه

وآآآآآآآآآآآآآآآآآآل ايه يا رجاله ...

التذكره مرفوضه

مرفوضه ليه بس ... ممعاهاش بطاقه ؟

معندهاش فيش وتشبيه ؟

عاوزه واسطه مثلا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المهم انا اروح (صاغرا) واشتري تذكره جديده

وابقي اول مواطن طلع بتذكرة المترو من المترو (دخلت التاريخ يا ليكو :))) )

انزل بالساقع يا ليكو للناس الي منورانا في البلوج

اه من الساقع راخر ...

طب انا هعاملكم بالمثل يا اهل كايرو

الكنز ب 3.5 ليييييييييييييييييييييه

والله انا مسلم مصري واقدس الحياه الزوجيه (ولن اشارك في الاثاث)

انا مش ساييييييييييييييييح

ولا حتي مجمد ...

يا جماعه (ليكوريكا) ده تمويه ... يعني عشان الضرايب

والله اسمي محمد بن نبيل بن محمد ابن الدمرداش

ولان مفيش فايده دفعت 3.5 :(

وعشان انتو منورني دلوقتي ... كل واحد يسيب 3.5 في التعليق بتاعه انا بقول اهو

المهم نرجع (للفقر الليكوريكي)

ومن المترو برضو

عمركم شفتم مترو انفاق بيتأخر ساعه الا ربع عن معاده ؟

طب عارفيييييييييين التيليفزيونات اللي بتبقي هناك دي

عمركم شفتوها عليها فيرووووس وبتترست لوحدها؟

يا جماعه ده مش فيلم عربي والله ... ده فيلم ليكوريكي زي الفل

طب بلاش دي

نروح عالقطر

وبعد اعتزال لركوب القطارات من 3 سنين فاتوا

قررت اني اركب النهارده قطر حالما بالرومانسيه

ومنظر الغيطان الجميل

والليل الرائع

والاضواء الفزييييييييييييييييعه

بتاعة البيوت والمآذن

وبرغم اني كنت فاضي من الساعه 6.30

والقطر الجاي الساعه 8 الا ربع

قرررت برضو اركب قطر

ودخلت القطر الساعه 7 تقريبا

ومعايا الكنز ابو (تلاته جنيه ونص) واخدينلي بالكم انتو :)

وقاعد في انتظار لحظة الصفر

الساعه تيجي 8 الا ربع والقطر متحركش

قلت يمكن رجليه (منمله) ولا حاجه

اعذره يا ليكو برضو ده راجل كبييير

الساعه بقت 8.15 وبرضو ممشيش

جرا ايه يا بشر ... مش هنبدأ الفيلم الرومانسي بتاعنا ولا ايه

وجائت لحظة الصفر

تن تن تاااااااااااااااااااااااااااااان

والقطر مشي

اه والله القطر مشيييييييييييييييييييييي

يا بلبوجرز القطر مشييييييييييييييييييييييييييييي

100 متر بالظبط !

والظاهر نسي علبة المناديل عالمحط وراح راجع تاني :(((

واااااااااااااااااااااااااااء

يعني ايه ... مفيش فيلم رومانسي :(

في ايه يا بشر ...

القطر عطل ...

عطل ؟

نعممممممممممم يادلعدي

(اموت واعرف يعني ايه ادلعدي دي) :))

ولان ليكوريكا مبيتبلش في بقه فوله ... ولانه دايما بيطلع اشاعات (مغرضه)

قال ان القطر بايظ ... وانه احتما يتقلب بينا في بنها

وسلام كبير اوي لكبري بنها يا نور عيني :)

وفي احتمالات كبيره لحدوث عمل ارهابي ويخطفوني ويعذبوني

وااااااااااااااء

هيعذبوني يا ام ندي

خدي بالك علي ندي يا ام ندي

قوليلها ابوكي عمره مكان نحس ابدا

وقوليلها اني كنت بموت في القاهره

وبقدس الحياه الزوجيه

و(بشارك) في الاثاث

واااااااااااااااااااء ... انا صعبت عليا اوي :(((

وصعبت كمان عالقطر ...

والحمد لله غيروا الجرار

وجابو حمار يجر القطر :)

وابتدي الفيلم الرومانسي

ووانا غايص في ملكوت ربنا

وعايش حياتي ومستمتع بكل سنتي متر بشوفه

ومطلع نص راسي بره

;h]j hk jp]e hgth[ui

الترجمه :

كادت ان تحدث الفاجعه :)

وجه قطر موازي كان (هيشيل دماغي من فوق راسي)

وصوتت بعلو صوتي

راااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسي

بس الحمد لله ... راسي لسه فوق راسي

وعيني لسه فعيني

ومناخيري نزلت شويه علي بقي بس مش مهم

بقي ومناخيري اخوات ويساعو بعض

حضريلي كازارونه الخضه يا ام ندي :(((

وبلعت ريقي بالعافيه واستشهدت ودخلت راسي لجوه

وآدي جزاة اللي يتفرج علي فيلم رومانسي في القطر

وده كان اول مشهد ليا مع قاهرة المعز

وانا رايح احجز دوره لمده شهرين رايح جاي

كايرو زيكا ... زيكا كايرو

وربنا يستر عليا بقي :)))

تتر النهايه :

ليكوريكا ... وهو في طريقه الي المنزل

(مدندناً)

انا افقر واحد في الدنيا مش فقر فلوووووووووووس
انا اقصد فقر حاجه تانيه ... يعني انا منحووووووووووووووس !

---------------------------------------


دلوقتي علي بلوج مجرد مشاعر

(التوبه مش للميتين ... ! )

http://just-afeeling.blogspot.com/

ليكوريكا

هناك 48 تعليقًا:

enjy يقول...

يا لهوىىىىىىىىىىىىىى انت فزيع فزيع فزيع بجد والنعمة الشريفة انت تحفة البوست يجنن والله مش قادرة ابطل ضحك ......... انا يا اخويا الحمد لله من اسكندرية وعمرى ما روحت قاهرة المعز دى خالص مع انى باقدس الحياة الزوجية يعنى سلام يا تحفة

enjy يقول...

ايه دة ماكنتش واخدة بالى انه اول تعليق......... زرغدى يا ام ندى

Oss يقول...

تصدق وتآمن بالله
انت راجل عسل
أه والله
بس انت زى ماقولت فى الأول
العيب منك مش من قاهرة المعز
لأ
ماتفهمنيش غلط
قصدى سبب الحوادث دى الجزء الأكبر منها بسببك
اصلها عمرها ماحصلت لحد
عاى الحموم ممكن نقدم طلب انك تدخل موسوعة جينيس للأرقام القياسيه
وخلى ندى تفرح بيك

تحياتى
آه ملحوسه
أنا عملت لينك ليك عندى ان كان مافيش مشاكل يعنى

radwa يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

فظيع بجد

بس احنا من القاهره

ومش بتصادفنا المواقف دي

المترو بيتأخر احيانا كتير اه ده الطبيعي بتاعه

ويتزحم وتبقى مش طايق نفسك

لكن ادخل التذكره يقوللى مرفوضه واشترى غيرها

ليييييييييه دانا داففعه فيها جنيه بحاله ..بجري على الشرطي الى قاعد واقوله ياعمو التذكره مرفوضه

يقوم رايح فاتحلى المكنه
ومعدي التذكره
ومعديني

ولا تذكره تانيه ولا يحزنون

ال تذكره تانيه ال

الا ام ندى عامله ايه ؟؟ D:

radwa يقول...

نسيت صحيح

الكانز مش ب 3.5

ليه بقى ؟؟

ده اخره معايا 2 خمسه وسبعين قرش

هو كده فعلا والله

ال 3 ونص ال

احلام اليقظة يقول...

يا لاهوتشى
شىء لا يصدكة عكل
دى مش رحلة لقاهرة المعز
دى مغامرات ليكوريكا فى الادغال
بجد البوست لذيذ جدا
والمرة الجاية بلاش المواصلات العامة
اتمشاها يا بية
تقبل مرورى

smska يقول...

ههههههههههههههه
تحفه يا جدو بجد .. اسلوبك جميل اوي .. وانا مبطلتش ضحك ..
تسلم ايدك .. وعايزين كتير من ده .. وسيبك من الكآآبه يا جدو ..
الحياه فوشيه خالص ..:))

just smile يقول...

وهو انت لسه شفت حاجه
مع كااااااايرو هتشوف اللي عمرك ما شفته
نزوله كمان منك ياعم ليكو وتشوف اكتر
طيب ده الواحد لما يحب يتنكد ينزل كايرو
ليل نهااااار غبااااااااااء
خلينا هنا في الشرقيه هدوووووووء امااااااان فيها حاجات كتير حلوه فعلا بحمد ربنا
المهم بقى بجد كالعاده اسلوبك فوق الراااائع
تقبل مروري بكل ود

ذربونة هانم يقول...

هههههههه
لا دى شكلها فعلا مستقصداك

يكونش عليك فلوس ل"المعز"

عايش ولكن يقول...

انت شكلك كنت زعلان من المعز علشان كده مش طايق قاهرته
بس بينى وبينك
انا صحيح مش من القاهره
بس بجد كل ما بنزلها الزحمه والمواصلات وحاجات كتير بقت تخنق بس فى الاخر بردوا هى القاهره
تحياتى
علاء

nody_1987 يقول...

كل الحاجات دى تخليك تصدق وتحلف انك
اكيد اكيد فى القاهره
فى اماكن فى البلد دى
بتبتع الكانز ب5 جنيه
ياريت تبقى تشرفنى
تحياتى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

القاهرة اه من القاهرة بجد حاجة صعبه بجد زحمه وماعدتش فيها رحمه
ادعى للناس اللى هعايشين فى القاهرة
تحياتى لك

habiba يقول...

يانهارك ابيض
والنبى يامحمد انا خايفه على صيدله الزقازيق من بركاتك وانبى يااخى بلاش اخويا عندكوا والواد غلبان ..لا ده انا بقيت خايفه على نفسى لانى فى نفس جامعتك..بس بجد عسل ياليكو وابقى مسيلى على ام ندى.دمت بخير

دواير يقول...

القاهرة...علاقتي بيها مش عرافة تتقال ازاي...زمان لما كنت صغيرة كانت حكايتي مع القاهرة بتبتدي من اول ما العربية تاخدنا من المطار تدخل بينا القاهرة...روض الفرج..شبرا..المتاحف والقلعة..وبس عشان كده كانت بالنسبة لي متعة وحب ما بعده حب...
وفضلت كده لحد فترة قريبة حوالي سنتين...ساعتها العربية اللي كنت راكباها فضلت واقفة في نفس الشارع لمدة ساعة الا ربع مش بتتحرك..ساعتها كرهت اسم القاهرة واقتنعت انها للفسحة فقط...............

قلب ينبض لله يقول...

انا مابطلتش ضحك
ايه دا دا انت باين عليك متغاظ اوييييي

علي رأي المثل :من خرج من داره اتقل مقداره ولا ايه؟

اه كنت ها انسي ال3.5 بتوع الكانز :D

محمد حلمي مخلوف يقول...

والله انا بكره قاهره المعز زيك بالظبط للاسباب السابقة+انها جافة جفاف غريب محدش بيبص علي التاني ربنا يرحمنا
مين ام ندي دي

محمد حلمي مخلوف يقول...

وعلي فكره الكتنز باتنين جنيه بس
انا مره قلت اتخبط في نافوخي وانا راكب القطر وكنت عطشان والطريق طويل لأسيوط خمس ساعات وساعات بيبقوا تسعه ازاي الله واعلم انا بكون نايم في محطة المنيا بعد ساعه اصحي الاقي نفسي في محطه المنيا
قلت لا مايه ولا يحزنون هو الكنز هو اللي هيحل المشكله
هات كانز يا ريس
بكام
3.5
دفعت دفعت دفعت حار ونار

MeMe يقول...

ههههههههههههههههههههههههه
البوست والاسلوب بجد مش ..ممكن ...
راائع انا مابطلتش ضحك ...

وحمد الله ع السلامة من قاهرة المعز ...
وأعتقد كدا هتحرم تروح تانى ...

ولا ايه؟!
وألف هنا وشفا الكانز يافندم ...أبو 3ونص :D

slaaaaaaaamz

لست أدرى يقول...

المهم
بالرغم من انك بتكره قاهره المعز
بس مازلت مصمم تروحها

وده يتفق مع قول الشاعر
مفيش فى الكلام كده ومش كده يفرقنا عن بعض بالشكل ده

أحسن تـستاهـل يقول...

ههههههههههههههههه يا نهار ،، ده انا بشوف ايام ساعات ببقى مروحة البيت ومبرقة عيني واقول لأ حرام بجد حرام

ده المترو ده يا محمد لوحده مأساااااااااة منه لله باللي فيه باللي مشغلينه،، بيكي يا مصر

ليكوريكا،، عليك وصف للأحداث يختيييييييي

مها ميهوووو

عاشقة القمر يقول...

ههههههههههههههه .. بجد تحفه .. ايه اليوم ده .. انا لو منك كنت رجعت مكان ماكنت وماكنتش امنت للمشوار ده خااااالص .. والحمد لله انه خلص على خير بعد كل اللي حصل فيه ده ... وعجبتني موووووت الغنوه الاخيرة .. جامده اخر حاجة بجد .. بس انت لسه مصمم ان العيب في قاهرة المعز مش في حد تاني D:
تقبل مروري وزيارتي الاولى ..

ليكوريكا يقول...

enjy يقول...
يا لهوىىىىىىىىىىىىىى انت فزيع فزيع فزيع بجد والنعمة الشريفة انت تحفة البوست يجنن والله مش قادرة ابطل ضحك ......... انا يا اخويا الحمد لله من اسكندرية وعمرى ما روحت قاهرة المعز دى خالص مع انى باقدس الحياة الزوجية يعنى سلام يا تحفة

28 يونيو, 2008 03:02 ص

---------------------------------

منوره البلوج يا انجي

انتي وكل اخواننا الاسكندرانيه

صحيح انا بموووت في حاجه اسمها اسكندريه

بس فين ال 3.5 ونص بتوووع الكانز :)))

ليكوريكا يقول...

enjy يقول...
ايه دة ماكنتش واخدة بالى انه اول تعليق......... زرغدى يا ام ندى


--------------------------------

مبروك عليكي المقصوره الليكوريكيه

كده هتدفعي 3.5 + 1.5 بدل زغروطه ام ندي :))

نورتيني مره تانيه :)

ليكوريكا

ليكوريكا يقول...

Oss يقول...
تصدق وتآمن بالله
انت راجل عسل
أه والله
بس انت زى ماقولت فى الأول
العيب منك مش من قاهرة المعز
لأ
ماتفهمنيش غلط
قصدى سبب الحوادث دى الجزء الأكبر منها بسببك
اصلها عمرها ماحصلت لحد
عاى الحموم ممكن نقدم طلب انك تدخل موسوعة جينيس للأرقام القياسيه
وخلى ندى تفرح بيك

تحياتى
آه ملحوسه
أنا عملت لينك ليك عندى ان كان مافيش مشاكل يعنى


-----------------------------

ده شرف ليا اني ومش من حقي اسمح ومسمحش

اشكرك علي مرورك الدايم

واتمني يدوم الود والتواصل باذن الله

ليكوريكا

ليكوريكا يقول...

radwa يقول...
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

فظيع بجد

بس احنا من القاهره

ومش بتصادفنا المواقف دي

المترو بيتأخر احيانا كتير اه ده الطبيعي بتاعه

ويتزحم وتبقى مش طايق نفسك

لكن ادخل التذكره يقوللى مرفوضه واشترى غيرها

ليييييييييه دانا داففعه فيها جنيه بحاله ..بجري على الشرطي الى قاعد واقوله ياعمو التذكره مرفوضه

يقوم رايح فاتحلى المكنه
ومعدي التذكره
ومعديني

ولا تذكره تانيه ولا يحزنون

ال تذكره تانيه ال

الا ام ندى عامله ايه ؟؟ D:


--------------------------------

اقوله يا (عمو)

اونكل يعني :)))

بس مكنش في حد هناك

وانا للأسف كنت مستعجل :)))

بس متقلقيش مش هسيب موضوع الجنيه ده يعدي كده

هصعده لاكبر المستويات :)))

الا قوليلي صحيح

فين ال 3.5 جنيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ليكوريكا يقول...

radwa يقول...
نسيت صحيح

الكانز مش ب 3.5

ليه بقى ؟؟

ده اخره معايا 2 خمسه وسبعين قرش

هو كده فعلا والله

ال 3 ونص ال


---------------------------

اه دحنا هنفاصل بقي

بس والله اشتريته ب 3.5

اعمل ايه :(((

ليكوريكا يقول...

احلام اليقظة يقول...
يا لاهوتشى
شىء لا يصدكة عكل
دى مش رحلة لقاهرة المعز
دى مغامرات ليكوريكا فى الادغال
بجد البوست لذيذ جدا
والمرة الجاية بلاش المواصلات العامة
اتمشاها يا بية
تقبل مرورى


-------------------------

هيا ناقصه مشي

دنا ماشي بتاع 100 كيلو في المشوار ده لوحده

فين تمن البيبسي

3.5 جنيه فقطلاغير :)))

ليكوريكا يقول...

smska يقول...
ههههههههههههههه
تحفه يا جدو بجد .. اسلوبك جميل اوي .. وانا مبطلتش ضحك ..
تسلم ايدك .. وعايزين كتير من ده .. وسيبك من الكآآبه يا جدو ..
الحياه فوشيه خالص ..:))


------------------------------

جدو خلاص نظره ضعف

ومبقاش يشوف الفوشيه ولا حتي الاسود

يللا حسن الختام :(

منوره البلوج يا ساره ...

ليكوريكا يقول...

just smile يقول...
وهو انت لسه شفت حاجه
مع كااااااايرو هتشوف اللي عمرك ما شفته
نزوله كمان منك ياعم ليكو وتشوف اكتر
طيب ده الواحد لما يحب يتنكد ينزل كايرو
ليل نهااااار غبااااااااااء
خلينا هنا في الشرقيه هدوووووووء امااااااان فيها حاجات كتير حلوه فعلا بحمد ربنا
المهم بقى بجد كالعاده اسلوبك فوق الراااائع
تقبل مروري بكل ود


-----------------------------

اه والله عندك حق

الواحد في نعمه ومش حاسس بيها

حتي ممكن الواحد يلف زيكا مرتين تلاته في اليوم الواحد :)

الحمد لله علي كل شيء

ومنوره البلوج كالعاده

ليكوريكا

ليكوريكا يقول...

ذربونة هانم يقول...
هههههههه
لا دى شكلها فعلا مستقصداك

يكونش عليك فلوس ل"المعز"


-----------------------------

عييييييييييييب


ده حتي عليه ليا 3.5 ونص بتوع الكانز

الا فينم فلوسك صحيح :)

ليكوريكا يقول...

عايش ولكن يقول...
انت شكلك كنت زعلان من المعز علشان كده مش طايق قاهرته
بس بينى وبينك
انا صحيح مش من القاهره
بس بجد كل ما بنزلها الزحمه والمواصلات وحاجات كتير بقت تخنق بس فى الاخر بردوا هى القاهره
تحياتى
علاء

------------------------------

منرو البلوج يا عايش

علي رايك

طلعت نزلت هيا دي عاصمة بلدنا :)

ليكوريكا يقول...

nody_1987 يقول...
كل الحاجات دى تخليك تصدق وتحلف انك
اكيد اكيد فى القاهره
فى اماكن فى البلد دى
بتبتع الكانز ب5 جنيه
ياريت تبقى تشرفنى
تحياتى

29 يونيو, 2008 04:36 م


------------------------------

منور البلوج

وباذن الله زيارتك تترد في اقرب وقت

بس ظروف النت وظروفي انا تتظبط

اتمنى يدوم التواصل باذن الله

ليكوريكا يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...
القاهرة اه من القاهرة بجد حاجة صعبه بجد زحمه وماعدتش فيها رحمه
ادعى للناس اللى هعايشين فى القاهرة
تحياتى لك


-----------------------------

ربنا يقويهم ويقوينا

القاهره بقت قدرنا

منوراني يا رئيسة حزبنا الحاكم نفسه :)

ليكوريكا

ليكوريكا يقول...

habiba يقول...
يانهارك ابيض
والنبى يامحمد انا خايفه على صيدله الزقازيق من بركاتك وانبى يااخى بلاش اخويا عندكوا والواد غلبان ..لا ده انا بقيت خايفه على نفسى لانى فى نفس جامعتك..بس بجد عسل ياليكو وابقى مسيلى على ام ندى.دمت بخير

29 يونيو, 2008 07:36 م


---------------------------------

هههههههههه

لا لا دنا مش عاوز اتكلم كتير عن الفقر الليكوريكي

خلي الطابق مستور زي مبيقولوا

بس متقلقيش

دلوقتي في تطعيم جديد نزلي

انصحك تخلي اخوكي ياخد منه :)

منوره البلوج يا باشمهندسه

واتمني التواصل دايما

ليكوريكا

ليكوريكا يقول...

دواير يقول...
القاهرة...علاقتي بيها مش عرافة تتقال ازاي...زمان لما كنت صغيرة كانت حكايتي مع القاهرة بتبتدي من اول ما العربية تاخدنا من المطار تدخل بينا القاهرة...روض الفرج..شبرا..المتاحف والقلعة..وبس عشان كده كانت بالنسبة لي متعة وحب ما بعده حب...
وفضلت كده لحد فترة قريبة حوالي سنتين...ساعتها العربية اللي كنت راكباها فضلت واقفة في نفس الشارع لمدة ساعة الا ربع مش بتتحرك..ساعتها كرهت اسم القاهرة واقتنعت انها للفسحة فقط...............

29 يونيو, 2008 10:34 م

----------------------------------

ولا للفسحه حتي

انا بجد وصلت لحاله عداء فظيعه منها

اقوم اروح اتفسح فيها

ربنا يقرني الشهرين الجايين

كل يوم هبقي هناك :(((

ليكوريكا يقول...

قلب ينبض لله يقول...
انا مابطلتش ضحك
ايه دا دا انت باين عليك متغاظ اوييييي

علي رأي المثل :من خرج من داره اتقل مقداره ولا ايه؟

اه كنت ها انسي ال3.5 بتوع الكانز :D


----------------------------------

شايفين يا بلوجرز

هما دول الناس ولا بلاش

نقول سيبوا في التعليق 3.5 جنيه يسيبوا 3.5 جنيه

شكرا يا قلب ينبض بالله

علي الزياره والرد وال3.5 ونص :)

ليكوريكا يقول...

محمد حلمي مخلوف يقول...
والله انا بكره قاهره المعز زيك بالظبط للاسباب السابقة+انها جافة جفاف غريب محدش بيبص علي التاني ربنا يرحمنا
مين ام ندي دي

30 يونيو, 2008 02:32 ص


----------------------------------

عيب يا ابو حميد

ام ندي دي تبقي مراة ابو ندي

اروح اناديهولك بقي :) ؟؟؟

ليكوريكا يقول...

محمد حلمي مخلوف يقول...
وعلي فكره الكتنز باتنين جنيه بس
انا مره قلت اتخبط في نافوخي وانا راكب القطر وكنت عطشان والطريق طويل لأسيوط خمس ساعات وساعات بيبقوا تسعه ازاي الله واعلم انا بكون نايم في محطة المنيا بعد ساعه اصحي الاقي نفسي في محطه المنيا
قلت لا مايه ولا يحزنون هو الكنز هو اللي هيحل المشكله
هات كانز يا ريس
بكام
3.5
دفعت دفعت دفعت حار ونار

-----------------------------

وانا كمان دفعت

وعلي راي المثل الليكوريكي القديم

العطشان يشرب تلاته جنيه ونص :(((

ليكوريكا

ليكوريكا يقول...

MeMe يقول...
ههههههههههههههههههههههههه
البوست والاسلوب بجد مش ..ممكن ...
راائع انا مابطلتش ضحك ...

وحمد الله ع السلامة من قاهرة المعز ...
وأعتقد كدا هتحرم تروح تانى ...

ولا ايه؟!
وألف هنا وشفا الكانز يافندم ...أبو 3ونص :D

slaaaaaaaamz


-----------------------------

مجبر اخاك لا بطل

انا هروح يوميا من 10 / 7

ادعيلي :(((

ليكوريكا يقول...

لست أدرى يقول...
المهم
بالرغم من انك بتكره قاهره المعز
بس مازلت مصمم تروحها

وده يتفق مع قول الشاعر
مفيش فى الكلام كده ومش كده يفرقنا عن بعض بالشكل ده

30 يونيو, 2008 07:13 ص


----------------------------
يعني هوا انا بروحها بمزاجي :(((

وبعدين مين الشاعر ده

مش فاهم حاجه :)

ليكوريكا يقول...

أحسن تـستاهـل يقول...
ههههههههههههههههه يا نهار ،، ده انا بشوف ايام ساعات ببقى مروحة البيت ومبرقة عيني واقول لأ حرام بجد حرام

ده المترو ده يا محمد لوحده مأساااااااااة منه لله باللي فيه باللي مشغلينه،، بيكي يا مصر

ليكوريكا،، عليك وصف للأحداث يختيييييييي

مها ميهوووو


-----------------------------

يختييييييي ؟!!!!!!!!

يا تري دي الترجمه العربيه

ل يختشيييييييييييي :)

نورتيني يا احسن تستاهل :)

ايه اخبار المفقودين بتوعك :)

ليكوريكا يقول...

عاشقة القمر يقول...
ههههههههههههههه .. بجد تحفه .. ايه اليوم ده .. انا لو منك كنت رجعت مكان ماكنت وماكنتش امنت للمشوار ده خااااالص .. والحمد لله انه خلص على خير بعد كل اللي حصل فيه ده ... وعجبتني موووووت الغنوه الاخيرة .. جامده اخر حاجة بجد .. بس انت لسه مصمم ان العيب في قاهرة المعز مش في حد تاني D:
تقبل مروري وزيارتي الاولى ..


----------------------------------

منوره البوج يا عاشقة القمر


اما بالنسبه للموضوع

فهما العلماء اختلفوا

العيب في مين ؟

بس طالما اختلفوا ... يبقي اكيد العيب في قاهرة المعز

ليكوريكا مش فقر

انا بقول اهو

ليكوريكا موش فقر :))))))))))

منوره البلوج مره تانيه :)

جـيـداء يقول...

طيب و اللى مولود فيها و غصب عن عينه مجبور عليها يعمل ايه؟

انا فعلا بتخنق منها و من قرفها من ساعة ما تصحى من النوم لحد ما تروح البيت و انت قرفان من عيشتك؟

بس الصراحة لو خيرونى بينها و بين اى محافظة تانية هختارها طبعا عشان الخدمات الىل فيها و عشان اتعودت عليها

ليكوريكا يقول...

جـيـداء يقول...

طيب و اللى مولود فيها و غصب عن عينه مجبور عليها يعمل ايه؟

انا فعلا بتخنق منها و من قرفها من ساعة ما تصحى من النوم لحد ما تروح البيت و انت قرفان من عيشتك؟

بس الصراحة لو خيرونى بينها و بين اى محافظة تانية هختارها طبعا عشان الخدمات الىل فيها و عشان اتعودت عليها

----------------------------

اولا انا سعيد انك رجعتي للتدوين تاني

وسعيد اكتر انك شرفتي بلوجنا المتواضع

لانك من اول الناس اللي كنت بدخل عندعهم وعرفت يعني ايه تدوين علي ايديهم

اما بالنسبه لكايرو

فاللي اقدر اقوله

انها امر واقع ...

بس عيشه فيها نووووووووووووو

موستحييييييييييل

وربنا بجد يكون فعونكم

نورتيني مره تانيه واتمني متكونش اخر مره

احمد زهران يقول...

ممتع فعلا يا ليكو بية ...
القاهرة بقيت احلى خراااااابه ..
سؤال بس يا ليكوا ..
.......
........
ولا بلاش
انا هسميك كاتب آن ... كاتب آن
والنبى رد على ردى انا اول مره ارد على حد فى مدونه

Darsh يقول...

ايه يا ابني النحس ده

هو صحيح ممكن يكون حسد على اساس انك من القلة اللي خدوا الكورس أبو 800 دينار بدل اللي استرخسوا - من الخس - و خدوا أبو 185 جنيه

اتحسدت يا عين مامتك

فقر فقر يا نوبل

عااااااااااادي

أنا لو منك انتحر

و أديك دلوقتي مسئول عن نفسك و تقتدر تنتحر براحتك

nour shahen يقول...

انت ما شاء الله عليك محظوظ جدا
ههههههههههه وبعدين كرهتنى في القاهره
طيب انت علاقة صداقه بريئه احنا عايشين فيها يعنى العلاقه وطيده وزي الفل
كتابتك جميله وخفة دم واضحه لكن في شوية تعليقات كدا بتكون زياده شوية اعزرنى مش عجبانى
وتقبل تحياتى وفائق احترامى

will يقول...

情趣用品,情趣,情色,成人,A片,自拍,情趣用品,情趣,色情,成人影片,色情影片,免費A片,情趣用品,情趣,成人網站,A片下載,日本AV,做愛,情趣用品,情趣,美女交友,A片,辣妹視訊,情色視訊,情趣用品,情趣,色情聊天室,聊天室,AV,成人電影,A片,情趣用品,情趣用品,情趣商品,情趣,情趣

情色,A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,免費A片,A片下載,情色A片,哈啦聊天室,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費視訊聊天,上班族聊天室,080中部人聊天室,視訊聊天室,視訊聊天,成人聊天室,一夜情聊天室,辣妹視訊,情色視訊,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,自拍

情趣用品,A片,AIO,AV,AV女優,A漫,免費A片,日本AV,寄情築園小遊戲,情色貼圖,色情小說,情色文學,色情,色情遊戲,一葉情貼圖片區,色情網站,色情影片,微風成人, 嘟嘟成人網,成人,成人貼圖,18成人,成人影城,成人圖片,成人影片,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,尋夢園聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,080視訊聊天室,視訊聊天室

情趣用品,A片,aio,av,av女優,a漫,免費a片,aio交友愛情館,a片免費看,a片下載,本土自拍,自拍,愛情公寓,情色,情色貼圖,色情小說,情色文學,色情,寄情築園小遊戲,色情遊戲,嘟嘟情人色網,一葉情貼圖片區,色情影片,情色網,色情網站,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片,成人貼圖,成人圖片區,成人小說,成人電影

情趣用品,情趣,情趣商品,自拍,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,哈啦聊天室,尋夢園聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,H漫,A片,AV,AV女優,A漫,免費A片,愛情公寓,情色,情色貼圖,色情小說,情色小說,情色文學,色情,寄情築園小遊戲,色情遊戲,SEX,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片,成人貼圖,成人圖片區

情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,情趣商品

مش مهم اللي فات - سيبوني احلم باللي جاي